راه های مقابله با اعتیاد به اینترنت و موبایل
تحقیق راجب یکی ازاسیب های نوپدید اجتماعی اعتیاد به اینترنت
تاریخ : یک شنبه 12 بهمن 1393
نویسنده : کیمیا فانی

1- اول از همه دیگر تا آخر شب پای لپ تاپ و گوشی ننشستم ، وقتی قبل از رفتن به رختخواب با لپ تاپ یا گوشی کار می کنید و یا تلویزیون تماشا میکنید ، در کار ملاتونین اختلال ایجاد می شود ، ملاتونین هورمون خواب است ،و این خوابیدن را سخت می کند و خواب شب را آشفته می کند. خواب برای یک جسم و ذهن سالم ضروری است .مغز شما به شدت تلاش می کند تا اطلاعات را پردازش کند و ممکن است تمام شب نتواند آرام شود
خیلی خوب است اگر قبل از خواب کمی مدیتیشن کنید یا با همسرتان وقت بگذرانید تا بتوانید آرامش بیشتری کسب کنید.

2- گوشیتان را تنها در زمان های خاص و به مدت کوتاهی چک کنید . و حواستان باشد وقتی در حال صحبت با دیگران هستید این کار را نکنید ، مردم این کار را دوست ندارند چون این کار به معنی اینست که حواستان جای دیگریست .

3- وقتی آنلاین هستید هدفمند باشید ،و تنها وبسایت ها و اپ ها و شبکه های اجتماعی را با این هدف مرور کنید و اگر می خواهید خرید اینترنتی کنید بدانید که چه می خواهید ، قبل از اینکه تعداد زیادی خرید بیهوده کرده باشید .

4- آلارمی برای یادآوری زمان مورد نظر ماندن در اینترنت داشته باشید چرا که به راحتی ممکن است زمان را از یاد ببرید

5- گوشی هوشمندتان را در خانه بگذارید وقتی میخواهید با دوستان و خانواده وقت بگذرانید .وقتی گوشی همراهتان نباشد وسوسه چک کردن گوشی در هر 5 دقیقه نیز ا ز بین می رود

6-  اپهای شبکه های اجتماعی را از گوشیتان پاک کنید . اینطوری از شر یادآوری های مکرر آنها برای لایک کردن خلاص می شوید

7- چیزی که بهره وری مرا بیشتر می کند نوشتن لیستی از کارهایی است که باید انجام دهم و انجام تک تک آنهاست .
با لیست کارها کار من پشت کامپیوتر مثمر ثمرتر می شود .اینطوری دیگر از زیر کار در نمی روم و وقت تلف نمی کنم و یک عالمه مطلبی که مورد نیاز نیست را نمی خوانم !!
من نیاز دارم تا روی زندگی ام متمرکز شوم و درحال کار روی این موضوع هستم .من نیاز دارم جوری زندگی کنم که بتوانم به آن افتخار کنم ،با تمرکز روی چیزهایی که برایم مهم هستند!
همچنین سعی کردم تا هر روز کار جالبی انجام دهم مثلا پختن غذاهای خوب و انجام کارهایی که دوست دارم د رکنار دوستانم ، کارهایی که قبلا برای آنها اصلا وقت نداشتم .بدون وسواس تکنولوژیکی من زمان بیشتری دارم و شادتر هستم.

حقیقت اینست که ما نمی توانیم به تنهایی جهان را تغییر دهیم اما می توانیم زندگی خود را تغییر دهیم و بوسیله آن الهام بخش دیگران برای تغییر باشم .ما باید از اطلاعات و تکنولوژی برای پیشرفت استفاده کنیم اما نباید اجازه دهیم که تمام زندگی ما را به خود اختصاص دهد .
ما باید در زمان حال زندگی کنیم ، چرا که این حال است که وقتی گذشت دیگر هرگز باز نمی گردد .

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
درباره من: به وبلاگ من خوش آمدید در این وبلاگ مطالبی راجب اسیب های اجنماعی نوپدید (اعتیاد به اینترنت)برای شما بازدیدکنندگان گرامی اماده کردم عتیاد به اینترنت یا در سطحی وسیع‌تر استفاده بیش از حد از اینترنت و رایانه در زندگی و وابستگی به آن به صورتی که در انجام کارهای روزانه مشکلاتی پیش آید. این اختلال گونه‌ای از مشکلات روانی محسوب می‌شود که البته این طبقه‌بندی همچنان مورد تحقیق و بررسی است. فعالیت آنلاین افراد مبتلا به این اختلال می‌تواند انجام بازی‌های رایانه‌ای، وبلاگنویسی، پورنوگرافی، شبکه‌های اجتماعی یا خرید اینترنتی باشد. مخالفان این نظریه اعتقاد دارند که این نوعی عادت و رفتاری تکراری است و گونه‌ای از اعتیاد محسوب نمی‌شود.